ד״ר לורה ברומברג

מנומטריה

אנו מתמחים במנומטריה מודרנית ומתקדמת, תהליך המסייע באבחון ובטיפול בבעיות רפואיות שונות. ד”ר ברומברג מציעה שיטות מנומטריה מתקדמות ומקצועיות, בשילוב עם ניסיון רב בתחום ומיומנויות רפואיות מתקדמות. היא מתמקדת בטיפול אישי ובהתאמה לכל מטופל, מבטיחה תוצאות מדויקות ויעילות. בביקורך אצלנו, תקבל שירות אישי, ייעוץ מקצועי וטיפול איכותי ביותר, תוך דגש על ביצועים בטוחים ונוחים.

manometry dr laura bromberg gastro מנומטריה ד״ר לורה ברומברג גסטרואנטרולוגיה גסטרו מנומטריה יעוץ מנומטריה

שאלות ותשובות בתחום המנומטריה

מהי בדיקת מנומטריה?

בדיקה המודדת את הלחץ בתוך חלקים שונים של מערכת העיכול  נעשה על ידי העברת צינור דק (קטטר) המכיל חיישני לחץ דרך הפה או פי הטבעת לתוך האיבר שיש לחקורמנומטריה של הוושט היא בדיקת בליעה המודדת את הלחץ של שרירי הוושט בעת הבליעה. הבדיקה לא מפריעה לנשימה ולוושט.

מהי מנומטריה רקטלית?

זוהי בדיקת מנומטריה של פי הטבעת. בדיקה זו היא הליך לא פולשני הנועד להערכת תפקוד שרירי פי הטבעת. קבוצת שרירים זו, הנקראת ״סוגר פי הטבעת״, שולטת על יציאות הצואה. מנומטריה של פי הטבעת יכולה לעזור לקבוע אם השרירים הללו רפויים מדי, מתוחים מדי או אינם מעורבים ברגע הנכון.

מי מבצע את הבדיקה?

הבדיקה מתבצעת במרפאה או בבית חולים (אסותא רעננה לחברי קופת חולים מכבי) על ידי טכנאי המתמחה בתחום. לאחר מכן, הגסטרואנטרולוג המתמחה בפרשנות של אותה בדיקה אבחנתית יכתוב את הדוח וייתן פרשנות לתוצאה.

למה חשוב לבצע בדיקות מנומטריות ואילו מחלות אפשר לאבחן באמצעותן?

ניתן להמליץ על מנומטריה של הוושט אם יש לך דיספאגיה (קושי בבליעה), אודינופאגיה (בליעה כואבת), או תסמינים של ריפלוקס המתנגדים לטיפול כולל צרבת וכאבים בחזה.
Manometry esophageal
יכולה לסייע באבחון הפרעות תנועתיות, כגון קשיי בליעה, צרבת או כאבים בחזה, בחולים שאין להם בעיות מבניות. בדיקה זו מסייעת לאבחן ולטפל בהפרעות תנועתיות של הוושט, כגון אקלזיה, סקלרודרמה ועוויתות. במנומטריה רקטלית אנו בודקים את לחצי פי הטבעת והתפקוד הכללי בזמן ההתרוקנות. 

כיצד מתקיימת תהליך הכנת המטופל לביצוע בדיקת מנומטריה ומהן ההוראות החשובות לפני הבדיקה?

לאילו תוצאות אפשר לצפות לאחר ההליך?

התוצאות ניתנות לאחר שבועיים מהבדיקה מהסיבה שאחרי הבדיקה שנעשתה על ידי טכנאי הרופא צריך לכתוב את הדו”ח ולפרש אותו.

מהם הסימנים בהם מומלץ לפנות לרופא לאחר ביצוע הבדיקה?

תופעות הלוואי של מנומטריה בוושט נוטות להיות מינוריות ועשויות לכלול כאב גרון קל, שיעול, דימומים קלים מהאף וגירוי בסינוסים.

איך מתכוננים לבדיקה של פי הטבעת?

יהיה עליך לבצע שתי פעולות חוקן לפחות שעתיים לפני תחילת ההליך כדי לעורר יציאות. זה יעזור לנקות את האזור כך שניתן יהיה להכניס בקלות את המנומטר לחלל פי הטבעת.

ד״ר לורה ברומברג

זימון תור מהיר אצל ד״ר לורה ברומברג - גסטרואנטרולוגית מומחית

Scroll to Top